29 January 2012

Amalan Zikir Harian


Assalamualaikum rakan blogger semua... Syukur alhamdulilah kita masih diberi kesempatan utk terus hidup bersama insan-insan yg kita sayang... Saya sedang mengingatkan diri saya yg kadang2 alpa mengingati Allah... Bila dah nak masuk tidur barulah saya teringat dan rasa sedih lalu saya berzikir dlm hati sebanyak yg boleh hinggalah saya terlena... Seboleh-bolehnya saya mahu mengingat Allah setiap masa. Saya berazam utk sentiasa meingati Allah x kira dikala sibuk mahupun penat, gembira atau bersedih, dirumah atau dlm kereta apatah lagi bila sakit.

Zikir itu menenangkan hati... menyucikan jiwa... Menambah rezeki & ganjarannya pahala... Zikir harian yg saya share ni diambil dari google sbg rujukan sesiapa yg masih belum hafal & dlm proses nak menghafal. InsyaAllah niat yg baik utk menjadi mukmin terbaik pasti akan mudah & x susah. Semoga kita semua sentiasa dlm lindungan & rahmat Allah...




No comments:

Post a Comment